Polityka prywatności
Ogólne rozporządzenie UE o ochronie danych (RODO)
W Moory dbamy o Twoją prywatność i dlatego dokładamy wszelkich starań, aby przetwarzać Twoje dane osobowe we właściwy sposób. Od 25 maja 2018 roku obowiązuje ogólne rozporządzenie UE o ochronie danych (RODO). To rozporządzenie określa, na co powinniśmy zwracać uwagę w kwestii przetwarzania Twoich danych. Twoje bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem, dlatego ściśle przestrzegamy zasad RODO. Poniżej przedstawiamy naszą politykę dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz sposób, w jaki stosujemy RODO i obowiązujące przepisy prawa.
Nasza polityka prywatności dotyczy wszelkich relacji między Tobą jako klientem a nami jako firmą; gdy dostarczamy produkty i usługi, które od nas kupujesz, lub gdy potrzebujesz pomocy, obsługi lub innego kontaktu, a także gdy odwiedzasz nasz sklep internetowy. Polityka wyjaśnia, jak zbieramy, wykorzystujemy, przechowujemy i chronimy Twoje dane osobowe – oraz w jakim stopniu je udostępniamy. Opisuje również Twoje prawa.
Dane osobowe
Dane osobowe definiuje się jako wszelkie informacje, które bezpośrednio lub pośrednio mogą Cię zidentyfikować jako osobę fizyczną. Dane osobowe nie obejmują informacji, które są zanonimizowane i nie mogą być przypisane do osoby fizycznej ani jej zidentyfikować.
Administrator danych osobowych
Administratorem odpowiedzialnym za przetwarzanie danych osobowych według powyższej definicji jest Moory Nautics AB, numer rejestracyjny: 559238-9398, Siriusvägen 11, 133 36 Saltsjöbaden. Możesz zawsze skontaktować się z nami pod adresem info@moory.pl.
Jakie dane osobowe zbieramy?
Informacje dotyczące zamówień i dostaw
Gdy dokonujesz zakupu u nas, prosimy o podanie informacji niezbędnych do realizacji zamówienia, zapewnienia dobrej obsługi i dostarczenia towarów. Kiedy przechodzisz do ostatniego kroku w naszym procesie płatności i realizacji zamówienia, prosimy o następujące informacje:
- Imię i nazwisko
- Adres zameldowania
- Kod pocztowy
- Adres e-mail
- Numer PESEL (przechowywany wyłącznie przez naszego partnera płatniczego, ponieważ jest wymagany dla niektórych metod płatności)
- Numer telefonu komórkowego
- Informacje o płatności
Kiedy dokonujesz zakupu i wybierasz metodę płatności w naszym sklepie internetowym, musimy zebrać dane wymagane dla wybranej metody płatności. Może to być numer PESEL lub dane konta bankowego. Moory współpracuje z zewnętrznymi dostawcami usług płatniczych, a w kasie wyraźnie widoczne jest, z kim współpracujemy (obecnie Klarna). Moory nigdy nie przechowuje danych płatniczych w żadnym z naszych systemów. W związku z zakupem, dostarczane są informacje wymagane dla wybranej metody płatności, takie jak numer PESEL lub dane konta bankowego. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak Klarna przetwarza Twoje dane osobowe i ich politykę prywatności, możesz przeczytać o tym tutaj.
Dane techniczne
Podczas odwiedzania naszej strony internetowej możemy zbierać informacje o urządzeniu, z którego korzystasz, takie jak adres IP, urządzenie, system operacyjny i przeglądarka internetowa.
Informacje o naszych klientach
Informacje o naszych klientach i ich zachowaniach na naszej stronie internetowej są ważne, abyśmy mogli stale ulepszać nasze usługi. Zbieramy statystyki dotyczące wizyt, kliknięć i tego, co klienci wybierają do obejrzenia na naszej stronie, a także jak korzystają z naszych newsletterów. Zapisujemy historię Twoich zakupów i Twoje zachowania na naszej stronie, abyśmy mogli zapewnić lepsze doświadczenie przy następnej wizycie.
Gdy kontaktujesz się z naszą obsługą klienta
Gdy kontaktujesz się z naszym działem obsługi klienta poprzez e-mail lub telefon, możemy zbierać i przechowywać informacje o Twoich zakupach i zamówieniach. Możemy wykorzystać te informacje, aby upewnić się, że realizujemy umowę, lub jeśli chcesz zmienić lub zwrócić już dostarczone zamówienie. Ze względu na ryzyko naruszenia danych i wirusów, zalecamy, aby klienci nie podawali w e-mailach ani formularzach kontaktowych wrażliwych informacji, takich jak dane kart płatniczych lub dane osobowe.
Gdy zostawiasz recenzję lub opinię
Gdy kupujesz coś od nas, możemy poprosić Cię o pozostawienie recenzji dotyczącej zakupu lub produktu. Te recenzje lub opinie mogą być publikowane na moory.pl lub w innych kanałach cyfrowych, w których komunikujemy się z naszymi klientami. Czy zdecydujesz się zostawić recenzję lub opinię, zależy wyłącznie od Ciebie. Powinieneś wiedzieć, że jeśli napiszesz recenzję lub opinię, automatycznie zgadzasz się, abyśmy mogli z niej korzystać i publikować ją na naszej stronie internetowej lub w innych kanałach.
Nasze cele i podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych
Zgodnie z RODO możemy przetwarzać dane osobowe klienta tylko wtedy, gdy mamy do tego podstawę prawną. Poniżej przedstawiamy kilka konkretnych przykładów rodzajów danych osobowych, które zbieramy, oraz podstawę prawną, na której się opieramy. Nie będziemy wykorzystywać Twoich danych osobowych do żadnych innych celów, niż pierwotnie zamierzone, bez uzyskania Twojej zgody.
Rodzaje danych osobowych, które zbieramy i przetwarzamy
Kategoria | Opis | Przykłady danych osobowych | Podstawa prawna |
---|---|---|---|
Oferty | Informacje dotyczące oferty, czasu trwania oferty i wykorzystania oferty. | Oferta, czas trwania, ważność, realizacja lub brak realizacji. | Prawnie uzasadniony interes |
Dane zamówienia i dostawy | Dane dotyczące towarów i dostawy związane z zakupem produktu lub usługi. | Kupiony produkt, zapłacona cena, data zamówienia, adres dostawy i metoda dostawy. | Realizacja umowy |
Dane dotyczące subskrypcji | Informacje o ewentualnych subskrypcjach u Moory, np. newsletter. | Przechowujemy dane dotyczące daty subskrypcji i identyfikatora subskrypcji. | Prawnie uzasadniony interes |
Informacje dotyczące zakupów | Dane dotyczące wcześniejszych zakupów. | Jakie produkty kupiłeś, ile zapłaciłeś, identyfikator transakcji, adres dostawy i data dostawy. | Prawnie uzasadniony interes |
Dane generowane przez klienta | To dane, które możemy wywnioskować na podstawie Twojego zachowania i korzystania z naszych wewnętrznych i zewnętrznych kanałów cyfrowych. | Historia kliknięć, zachowania na naszej stronie, ulubione produkty oraz sposób korzystania z newsletterów. | Prawnie uzasadniony interes |
Segmenty klientów | Dzielimy naszych klientów na różne segmenty i przechowujemy informacje o grupie, do której należysz. | Nazwa segmentu i identyfikator segmentu. | Prawnie uzasadniony interes |
Dane identyfikacyjne | Są to dane, które mogą być wykorzystane do identyfikacji osoby fizycznej. | Twoje imię i nazwisko, nazwa użytkownika, adres e-mail, adres dostawy oraz adres IP. | Realizacja umowy |
Marketing, konkursy i kampanie
Moory wykorzystuje Twoje dane osobowe w celu dostarczania informacji o naszych produktach lub usługach. Może to obejmować materiały marketingowe, kampanie lub inne oferty. Kampanie te mogą być realizowane za pośrednictwem e-maili, reklam, SMS-ów, telefonów oraz poczty tradycyjnej, w sposób i w zakresie dozwolonym przez prawo. Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat kampanii, konkursów i innych ofert, odsyłamy do odpowiednich zasad obowiązujących w danym czasie.
Zautomatyzowane decyzje i profilowanie
Moory może wykorzystywać Twoje dane osobowe do celów profilowania, co oznacza, że przetwarzamy Twoje dane automatycznie. Robimy to, aby przewidzieć Twoje zainteresowania i przyszłe zachowania w naszym sklepie internetowym, aby zapewnić Ci lepsze wrażenia i bardziej odpowiednią pomoc. Analizujemy sposób, w jaki korzystasz ze sklepu internetowego, jakie produkty i oferty Cię interesują, w jakim stopniu i jak korzystasz z naszych newsletterów, a także dane dotyczące Twoich zamówień i zakupów, aby dostarczać Ci lepsze oferty, które naszym zdaniem pasują do Twojego profilu i zainteresowań.
Jeśli chcesz, możesz w dowolnym momencie poprosić nas o zaprzestanie korzystania z Twoich danych osobowych w celach profilowania. W takim przypadku skontaktuj się z nami, a my zaprzestaniemy przetwarzania Twoich danych w tym celu, gdy tylko otrzymamy Twoje zgłoszenie.
Twoje prawa
RODO przyznaje Ci jako konsumentowi szerokie prawa dotyczące tego, jak wykorzystujemy Twoje dane osobowe. Najprostszym sposobem na wpłynięcie na to, jak wykorzystujemy Twoje dane, jest kontakt z nami. Zawsze możesz się z nami skontaktować pod adresem info@moory.pl.
Masz prawo do dostępu do informacji
Prawo pozwala Ci bezpłatnie zażądać wglądu do danych, które o Tobie przechowujemy, w jaki sposób przetwarzamy te dane i w jakim celu. Odpowiemy na takie żądanie tak szybko, jak to możliwe, bez zbędnej zwłoki. Jeśli nie będziemy w stanie spełnić Twojego żądania w pełni, poinformujemy Cię o tym i wyjaśnimy dlaczego. Jeśli chcesz złożyć takie żądanie, musisz być gotów potwierdzić swoją tożsamość, aby upewnić się, że Twoje dane osobowe nie zostaną udostępnione osobie nieupoważnionej. Wyciąg z naszego rejestru prześlemy na adres, pod którym jesteś zameldowany.
Masz prawo zażądać, abyśmy poprawili Twoje dane
W każdej chwili możesz poprosić nas o poprawienie wszelkich błędów w Twoich danych osobowych. Możesz również uzupełnić swoje dane, jeśli są niekompletne. Skontaktuj się z nami, a my szybko Ci pomożemy.
Masz prawo zażądać usunięcia swoich danych
W każdej chwili możesz poprosić nas o usunięcie wszystkich swoich danych osobowych z naszych rejestrów. Może się to zdarzyć pod pewnymi warunkami:
- Twoje dane osobowe nie są już potrzebne do celów, dla których zostały zebrane.
- Cofnąłeś zgodę, którą nam udzieliłeś przy rozpoczęciu gromadzenia i przetwarzania Twoich danych, w związku z czym nie mamy już podstawy prawnej do dalszego przetwarzania i przechowywania Twoich danych.
- Jeśli Moory dokonała oceny „uzasadnionego interesu” i okazało się, że nie ma uzasadnionego interesu (a Ty sprzeciwiasz się tej ocenie), który jest ważniejszy niż ryzyko, które ponosisz jako osoba fizyczna. Masz prawo poprosić o dostęp do oceny, którą przeprowadziliśmy. W takim przypadku skontaktuj się z nami.
- Jeśli Twoje dane osobowe zostały zebrane lub przetwarzane w sposób niezgodny z prawem.
- Jeśli Twoje dane osobowe muszą zostać usunięte, aby Moory mogła wypełnić obowiązek prawny, który nas dotyczy.
Mogą wystąpić sytuacje, w których nie będziemy mogli spełnić Twojego żądania usunięcia danych. Może się tak zdarzyć, jeśli:
- Nasze dalsze przetwarzanie danych jest niezbędne, abyśmy mogli realizować prawo do wolności słowa i informacji.
- Nasze dalsze przetwarzanie danych jest wymagane, abyśmy mogli wypełnić obowiązek prawny, którego nie możemy uniknąć.
- Nasze dalsze przetwarzanie danych jest niezbędne, abyśmy mogli ustalić, bronić lub dochodzić roszczeń prawnych.
Masz prawo sprzeciwić się niektórym rodzajom przetwarzania Twoich danych
Zgodnie z prawem masz prawo sprzeciwić się niektórym rodzajom przetwarzania lub przetwarzania Twoich danych osobowych.
Uzasadniony interes
Możesz sprzeciwić się naszemu przetwarzaniu Twoich danych, jeśli opieramy się na uzasadnionym interesie Moory, jeśli masz powody związane z Twoją szczególną sytuacją. Moory może nadal przetwarzać Twoje dane, nawet jeśli sprzeciwiłeś się przetwarzaniu, w przypadkach, gdy mamy tak zwane „ważne uzasadnione podstawy” do przetwarzania, które są ważniejsze niż Twoje interesy prywatności.
Twoje prawo dotyczące reklam, marketingu i kampanii
Dokonując zakupów w Moory i rejestrując się jako klient, chcielibyśmy skontaktować się z Tobą, aby przedstawić Ci atrakcyjne oferty i kampanie. Możesz w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania materiałów marketingowych, kontaktując się z nami. Ważne jest, abyś wiedział, że nawet po rezygnacji z komunikatów marketingowych możesz nadal otrzymywać od nas wiadomości o charakterze administracyjnym. Może to być potwierdzenie zamówienia lub inne informacje dotyczące zakupów i transakcji. Mogą to być również powiadomienia o aktywności na koncie (potwierdzenia konta i zmiany hasła) lub inne wiadomości.
Masz prawo do przenoszenia danych
Możesz poprosić i otrzymać kopię swoich danych osobowych, które przechowujemy, w uporządkowanym formacie (przenoszenie danych). Twoje prawo do „przenoszenia danych” dotyczy wyłącznie danych, które sam nam przekazałeś i które przetwarzamy na podstawie podstawy prawnej (na przykład w ramach umowy z Tobą).
Jak chronimy Twoje dane osobowe
Zapewniamy ograniczony dostęp
Dostęp do Twoich danych osobowych mają tylko uprawnione osoby i tylko w godzinach pracy. Jakie dane są przetwarzane, zależy od zakresu i celu wykonywanych obowiązków.
Jak przechowujemy Twoje dane osobowe
Zgodnie z prawem przetwarzamy Twoje dane osobowe tylko przez tak długi czas, jaki jest potrzebny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, lub przez czas potrzebny do spełnienia naszych obowiązków prawnych.
Będziemy przechowywać Twoje dane osobowe w bezpieczny sposób i w uporządkowanym formacie. Nie będziemy ich udostępniać, a wszelkie dane o Tobie będą przechowywane w ramach UE/EOG. W zakresie, w jakim mamy partnerów znajdujących się poza UE/EOG, podejmiemy środki ochronne, aby zapewnić, że Twoje dane pozostaną chronione.
Jakie środki podejmiemy
Moory zawsze przechowuje Twoje dane osobowe w systemach, które mają odpowiednie środki bezpieczeństwa, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi.
Przestrzegamy wszystkich rozsądnych standardów wymaganych do ochrony Twoich danych osobowych.
Zawsze informujemy naszych pracowników i partnerów o tym, jak wszyscy musimy działać w celu ochrony przetwarzanych danych osobowych.
W przypadku nieautoryzowanego naruszenia danych lub utraty wrażliwych danych osobowych, niezwłocznie poinformujemy organy nadzorcze. Jeśli taka utrata stanowiłaby szczególne zagrożenie dla osoby, powiadomimy również te osoby o utracie danych.
Zawsze korzystamy z bezpiecznych metod przesyłania danych. Dane, które podajesz podczas zakupów w Moory, są szyfrowane metodą SSL (Secure Socket Layer) przed ich przesłaniem. W momencie pisania te słowa jest to najbezpieczniejsza metoda przesyłania danych i zawsze korzystamy z SSL, aby zapewnić ochronę Twoich danych osobowych.
Jakie działania musisz podjąć
Zalecamy, abyś pomógł nam w zapewnieniu bezpiecznego przetwarzania danych.
- Nigdy nie udostępniaj swoich danych osobom nieupoważnionym.
- Zalecamy wybranie hasła, którego nie używasz w innych miejscach, oraz częstą zmianę hasła.
- Ważne jest, abyś wylogował się ze swojego konta za każdym razem, gdy odchodzisz od swojego komputera lub urządzenia – zwłaszcza jeśli korzystasz z komputera publicznego.
- Nie podawaj wrażliwych danych, takich jak dane karty kredytowej, dane bankowe lub numer PESEL w wiadomościach e-mail lub formularzach kontaktowych, gdy się z nami kontaktujesz.
Nasi partnerzy
Współpracujemy z wieloma partnerami, aby spełniać nasze zobowiązania wynikające z umowy z Tobą. Mamy partnerów, którzy pomagają nam dostarczać produkty, przetwarzać płatności, zarządzać zamówieniami lub ubezpieczać Twoje towary itp. Będziemy udostępniać Twoje dane wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji umowy z Tobą.
Udostępnianie danych w specjalnych przypadkach prawnych
Jeśli istnieje podejrzenie działalności przestępczej w związku z zakupami dokonywanymi w Moory, może być konieczne, abyśmy udostępnili Twoje dane osobowe, aby pomóc w dochodzeniu w sprawie przestępstwa lub podobnych sytuacjach. W takich przypadkach udostępnimy Twoje dane wyłącznie policji lub innym upoważnionym organom, aby wypełnić nasze obowiązki prawne.
Linki do innych stron internetowych
Na stronie moory.pl czasami mogą pojawić się linki do innych zewnętrznych stron internetowych, nad którymi nie mamy kontroli. Moory nie ponosi odpowiedzialności za treść takich stron, a zatem nie są one objęte niniejszą polityką prywatności.
Nasze wykorzystanie plików cookie
Aby zapewnić lepsze wrażenia użytkownika i bardziej trafne rekomendacje oraz uprościć korzystanie z naszego sklepu internetowego, używamy plików cookie na moory.pl. „Cookie” to mały plik tekstowy zapisywany na Twoim urządzeniu, który nie powoduje szkód ani nie zajmuje znaczącej ilości miejsca. Umożliwia nam „zapamiętanie” produktów, które dodałeś do koszyka, oraz pomaga nam dostarczać bardziej dostosowane oferty w zależności od Twoich zainteresowań.
Jako klient Moory zawsze możesz wybrać, aby nie korzystać z plików cookie, chociaż uniemożliwi to dokończenie zakupu u nas. Nadal jednak będziesz mieć dostęp do wszystkich informacji na stronie i będziesz mógł zobaczyć wszystkie produkty i ceny oraz zrobić wszystko, oprócz sfinalizowania zakupu. Możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, aby blokować pliki cookie lub aby przeglądarka powiadamiała Cię, gdy strona internetowa chce używać plików cookie. Możesz również usunąć wszystkie istniejące pliki cookie z przeglądarki po zakończeniu wizyty na stronie. Pamiętaj, że przy następnym powrocie nie będziemy wiedzieć, kim jesteś ani jakie są Twoje preferencje. Jeśli nie zablokujesz plików cookie, zostaną one ponownie zapisane na Twoim urządzeniu podczas kolejnej wizyty.
Zmiany, skargi i kontakt
Możemy wprowadzać zmiany w naszej polityce
Moory zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treści naszej polityki prywatności. Jeśli dokonamy znaczących zmian, powiadomimy Cię z wyprzedzeniem, zanim wejdą w życie. Masz prawo rozwiązać wszelkie umowy z nami przed wejściem w życie takich zmian.
Jeśli masz uwagi lub skargi
Mamy nadzieję, że jesteś zadowolony ze swoich zakupów w Moory i chętnie wrócisz jako nasz klient. Mamy również nadzieję, że jesteś zadowolony z tego, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe. Jeśli masz jakiekolwiek uwagi, pytania lub skargi dotyczące tego, jak przetwarzaliśmy Twoje dane w związku z przepisami prawa, prosimy o niezwłoczny kontakt i poinformowanie nas o swoich zastrzeżeniach. Traktujemy Twoje opinie bardzo poważnie. Możesz również skontaktować się z krajowym organem ochrony danych, aby złożyć skargę na to, jak przetwarzaliśmy Twoje dane osobowe.
Nasze dane kontaktowe
Jeśli masz pytania, uwagi, skargi lub chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie dotyczącej naszej polityki prywatności, zapraszamy do kontaktu. Możesz skontaktować się z nami pod adresem info@moory.pl. Czekamy na Twoją wiadomość! 🙂